kolmapäev, 2. detsember 2009

Käbi kukub ja kändu pole silmapiirilgi


Nagu alati, eksimatult just siis, kui ma olen orienteerumas aja peale ühest castingust teise või seisan pildistamisel vasaku jala paremal varbal, hoides hambus puuri lindudega ja vasakus käes kolme kassi, või siis kui veab, olen levist väljas, helistab ema. Ega ta ju ei küsi, kas sa saad rääkida ja kuna „ei“ on vale vastus, siis mis seal ka küsida. Kui tal ei oleks täbar komme helistada läbi Skype, kus ei näita numbrit, ei vastaks ma nii tihti. Ma jumaldan teda, aga õhtuti ja piiratud koguses.

Ema on aktivist ja tal on oma nägemus. Tema maailma nägemus, sest kõik lähtub temast. Ja sealkuures on ta aktiiivne. Ma loodan, et see ei ole pärilik aga kardan, et on. Viimati kui ma helistasin talle, vaidles ta samal ajal kiriku kontserdil mingi usklikuga, et Maarja ei olnud neitsi vaid Piibli originaalis peeti silmas noort neiut. Ma arvan, et ta on liiga palju Snatchi vaadanud. Tema ettekujutus parimast sünnipäevakingist on mikrolaineahju riisi kiirkeetmise pott ja romantiline nädalalõpp on hommikuste kell 8 sprintidega jalutusmatk tont-teab-millises rabas. Minu ema.
Ühesõnaga. „Teadmanäginühtemängu,“ ütleb ema kiiresti ja ühe sõnana.

„Nii,“ vastan viisakalt, hoides lõuaga kinni oma kotti ja proovides samal ajal osta metroopiletit.

„Ja siis ma läksin sinna leheküljele ja tead, seal on mingi raamatu katkendid ja..,“ räägib ta kiiresti ja ma kuulen millegipärast taustal suurt tumedat mütsu. Ma parem ei küsi. „ja no ja seal olid jupid mingist raamatust, ja tead..“...

Aiman.

„ja tead, seal oli see Lamaisia. No täpselt nagu siis vanaema ütles, mäletad?“

Mäletan.

„Jah ema, kas see oli kõik,“ küsin ma, et ma ei peaks midagi ütlema.

„Ei no kas pole naljakas, et keegi teine ka nii räägib“.

„On, aga ma tõesti pean minema,“ ütlen ma kiiresti kui levi hakkab metroos kaduma.

„Aga tead sa, millal seda raamatut osta saab,“ teeb ema veel ühe väga kavala lükke.

Ja mul kaob levi. Kui ta praegu ainult natuke midagi kahtlustab, siis ma ei julge oodata, mis juhtub kui ta ostab raamatu ja jõuab oma kireva iseloomuni. Ema, kui sa seda loed, siis ma väga armastan sind ja ausõna, ma mõtlesin sulle raamatust rääkida. 20 aastat hiljem 

4 kommentaari:

Brooke ütles ...

ülinaljakas oli lugeda, täiesti tuttav tuleb ette, aga ma pean lisama seda, et hetkest, mil inimesest (naisest siis) saab ema, hakkab kuidagi vaikselt muutuma suhtumine just sellistesse veidrustesse ja tekib arusaam, miks ema (minu enda ema) selline on...ja kui inimene tunneb ja kogeb k6ike seda, mida ema last kasvatades, siis k6ik see, millest Milana siin räägid, tundub äkki nii m6istetav ja positiivne :) Jumal tänatud, et emad just sellised on (enamasti)...teistmoodi polekski loogiline.

2. detsember 2009, kell 13:22
Unknown ütles ...

Ma olen tükk aega selle peale mõelnud ja nüüd lõpuks pean siiski ära ka küsima,kas Milana on su päris nimi sünnitunnistusel või kasutad sa seda varjunimena oma kirjutistel? Mõlemal juhul oled viimasepeal muidu:)

2. detsember 2009, kell 14:56
Café Naïveté ütles ...

Nii meenutab mulle kedagi.. Mul on see eest selline vanaema. ALATIII ta oskab helisada momentidel mil on ààrmiselt vòimatu temaga rààkida, kas siis on selleks hetked, kui just just sain oma pisikese òe magama vòi siis àsja olen dushi alla astumas (just nimel, jalg juba vanni sees)... Aga ònneks on mind ònnistatud armsa emaga, kes mind kunagi ei tùùta. Kohe ùldse mitte , isegi mitte siis, nàiteks kui olen òhtul linna peale kòòvasti kauemaks jàànud. Olen mina see kes teeb talle kontroll kònesi- miks sa mulle ei helista?:D

4. detsember 2009, kell 00:15
Inedible ütles ...

Ostsin ka täna raamatu, pidin muidugi esimese poole tunniga juba 40 lehekülge ära lugema. .
Tore, et sa pole postitamist lõpetanud ning mõelnud, et kirjutan raamatu ja kõik. Kuigi raamatud jäävad mulle vaieldamatult südames esimesele kohale, siis pean mainima, et blogide pluss on just see, et sa ei pea seda ootama näiteks aasta.
Mõnus on, kui nädalas korra loed posti ning tunned: "Jah, just nii see ongi!" või siis lihtsalt naerad südamest.

4. detsember 2009, kell 16:17
 

©2009MILANA PÄEVIK | by TNB