esmaspäev, 22. juuni 2009

Blondes have more fun


1908. aasta oli märkimisväärne mitmelgi põhjusel. Üks ja mitte vähetähtis reklaamimaailma põhjus on, et sündis Shirley Polykoff, naine, kes ühena vähestest pääses reklaamimaalima Hall of Famesse. Et kõik algusest ära rääkida, tuleb tõdeda, et vastavalt ajaloo kroonikatele värvisid 1920ndatel juukseid vaid vähesed naised, needki peamiselt lauljad ja näitlejad. 1950ndateks oli juustevärvijate protsent maailma naisrahvastikust kasvanud 7%ni samas, kuigi sihtgrupp jäi samaks. Murrang suhtumises tekkis 1955 aastal. Ja mitte sellepärat, et trend oleks oluliselt muutunud, vaid eelkõige tänu sellele, et seni veel tundmatu copy-wrighter Shirley Polykoff sai tööd reklaamifirmas Foote, Cone & Belding. Ja edasine on juba otseses mõttes ajalugu. Reklaaminduse ja sotsioloogia ajalugu ja juustevärvimise üle 400-kordse kasvu ajalugu. Shirley esimene tuntuim slogan oli Clariolile loodud „Does she...or doesn’t she”, mis maandus eelmise sajandi tuntuimate sloganite seas auväärsele 8ndale kohale. Selle järgnes rohkem unustatud "If I have only one life . . . let me live it as a blonde" ja loomulikult täiesti unustamatu„Blondes have more fun”.
Ja nüüd võimalus ennast testida eelmise sajandi 10 tuntuima slogani suhtes:
1. Diamonds are forever
2. Just do it
3. The pause that refreshes
4. Tastes great, less filling
5. We try harder
6. Good to the last drop
7. Breakfast of champions
8. Does she … or doesn’t she?
9. When it rains it pours
10. Where’s the beef?
(Õiged vastused: Mitte James Bond vaid DeBeers, Nike, Coca-Cola, Miller Lite, Avis, Maxwell House, Wheaties, Clariol, Morton Salt, Wendy’s)

3 kommentaari:

konnasiilike ütles ...

Nonii. Sai siis testitud end ameerika 20. sajandi massikultuuri sloganitega. Ma saavutasin terved võimsad kaks punkti, millest ühe andsin ma endale täiesti meelevaldse matemaatika tulemusena - pool punkti James Bondi eest (hei, ma teadsin vähemalt SEDA, pluss ma olen lindistanud Nele-Liis Vaiksood laulmas Diamonds Are A Girls Best Friend, mille eest ma paluks veel pool punkti) ja pool punkti Kurt Vonneguti eest. Oma õigustuseks võin ma kinnitada, et ma mäletasin Vonnegutti selgitamas, et Tsempionide eine on helveste brändi slogan, niiet see pool punkti on igati ausalt ära teenitud, Nike eest sain täispunkti ka, niiet ma olen kokkuvõttes tegelt üsna tark, eksju.

Muideks, ma panin tähele, et kogu pika blogi vältel, mis hoolikalt juustevärvimisest rääkis õnnestus sul sujuvalt vältida mistahes hinnangute andmist juuste värvimisele, värvile, blondidele, brünettidele ja muutusele, mille see naiskauniduse ajaloos esile kutsus. Ma olen täiesti veendunud, et sul on kõige selle kohta oma arvamus ja ma kinnitan, et üldsus soovib seda teada saada! Nii on!

Muideks. Blogi pilt, eriti meenutades Nele-Liis Vaiksood ja tõsiasja, et Paris Hilton on rõivastatud ainult mikrofonikaablisse, on naljakas väga mitmel eri tasandil...

22. juuni 2009, kell 17:04
Anonüümne ütles ...

Kes on copywrighter?

22. juuni 2009, kell 17:53
konnasiilike ütles ...

Oletades, et sa ei nori praegu väikese õigekirjavea üle eksju...

copywriter on see, kes kirjutab reklaamlauseid põhimõtteliselt.

"Ostsime raudtee tagasi - TEHTUD!" on midagi, mille mõtles välja copywriter. Samuti "Red Bull annab tiivad"

Eestis on tuntud selle elukutse esindaja ntx Kivisildnik.

Kui see kõik oli kirjavea pärast, siis äkki on keegi kuskil, kes ei tea misasi on copywriter ja sellest postist oli talle mingit kasu...

22. juuni 2009, kell 20:17
 

©2009MILANA PÄEVIK | by TNB