esmaspäev, 16. juuli 2007

Ma olen modell, mitte prostituut.


Üldiselt tahaks ma uskuda, et olen tolerantne inimene. Tolerantne asjade suhtes terve mõistuse piires (sinna ei kuulu mingil juhul seks laste ja loomadega, vastsündinud laste mahajätmine haiglasse, loomade piinamine, vanainimeste mõnitamine, herooini süstimine silma ja veel ligi paarsada asja). Seega, ma olen tolerantne inimene, aga on kindel nimekiri asjadest, mis viivad mind endast välja. Mitte välja, et peksaks kalleid nõusid, sõimaks ja lööks elavat, vaid välja nagu tunnen vajadust olla piiritult sarkastiline. Kindel viis mu sarkasm vallandada on sebimislaused, mis võiks seadusega keelustada; klienditeenindajad, kes ei saa aru oma töö olemusest; kliendid, kes kutsuvad kohtingule ja pool-tuttavad, kes tunnevad vajadust rahuldada oma piiritut uudishimu minu isikliku elu arvelt.

Kuigi agentuuris on selge kord ja korraldus, et klientidega väljas üksi ei käida, on selge, et see piirang ei takista teatud kliente vähemalt proovimast. Ma ei ole sellist tüüpi välimusega naine, kellele tehaks siivutuid ettepanekuid tänaval ja klubides. Mitte, et ma oleks sellist „kuidas-küll-tema-on-modell" tüüpi välimusega vaid pigem klassikaline. Lihtsalt tuleb välja, et kuigi ma mängin pokkerit ja black-jacki isegi väga heal tasemel, on mul suuri raskusi pocker-facega eraelus. Kohe kui ma isegi kaugelt haistan sebimisealget, tuleb mulle selline leebelt öeldes „ma-parem-vaatan-kodus-reklaamipausi-kui-suhtlen” ilme. Samuti on modellidel täiesti kummaline spetsiifiline pilk. Mööda tänavat käies ma näiteks tihti ei näe inimesi, vaid vaatan neist mööda. See ei ole üleolek, vaid mingi imelik catwalkidel sisseharjunud kaugusse vaatav pilk, tänu millele ma tihti lihtsalt ei märka tuttavaid. Minu jaoks on üldse täiesti arusaamatu suhtumine ala Vändra A....keegi, et „hihi, mulle tehakse siivutuid ettepanekuid”. Hm, miks on lahe, et peetakse avalikult ostetavaks? Küll aga paistavad seda võimalikuks pidavat kliendid, kes arvavad, et peale kataloogi pildistamist tuleks sind viia vähemalt Pariisi shoppama. Viimati kui ma oma profiili vaatasin, oli seal „kataloogid, catwalk, lingerie”. Kohe, kui sinna ilmuvad „eskort, klassikaline ja grupiseks”, võtan ühendust. Samas tänu minu moraalile, eetikale jne. on minu peale täiesti mõttetu lootma jääda. Pöördumist ei tule. Ma olen modell, mitte prostituut. Ja Pariisi sõidan ma ise. Mida ma ei saaks muidugi öelda kõigi modellide kohta. Kuigi, mis seal salata, ega meie „tunnihind” ei erinegi nii palju tipptaseme eskordist, erineb ainult kogu töö olemus.

Teine küsimus, mis mind absoluutselt endast välja viib, on „noh ja millal siis teie lapse saate”. See on küsimus, mis tuleks igal juhul keelustada, kuid mille vastu vahel eksivad ka kõige intelligentsemad inimesed. Ma saan aru, et ma olen A-ga olnud juba kolm aastat ja need on igati kenad kolm aastat, aga saage aru – sellele küsimusele ei ole head vastust. Mida sellisele küsimusele üldse saab vastata:
• Sest ma ei taha selle mehega
• Sest me ei saa lapsi
• Sest ma ei taha veel lapsi /ei ole veel valmis
• Sest ma tahan karjääri teha
Üks vastus hullem kui teine ja mitte ühtegi ei ole meeldiv öela ega kuulda. Minu puhul muidugi, ma olen vananev modell, mitte ema. Kohe, kui ma jään isegi kõige paindlikemate maade jaoks liiga vanaks (ehk umbes 5 aasta pärast), saab minust ema, aga hetkel ma ei ole ema, ma ei ole prostituut, ma olen lihtsalt modell.

11 kommentaari:

Ott ütles ...

Kuni siiamaani uskusin tänu "Ameerika supermodellidele", et keskmine modell on pööbel, kellele on antud vananev noorus.
Aga võta näpust.

Liiga tihti on nii, et üldine arvamus mingi asja suhtes tekib esmakogemuse juures.

Ja lapse suhtes.
Ma vaatan oma venda ja vennatütart.
Viimane on kohutavalt kallis mulle aga vaadates venda, siis lapse saamine on tekitanud minus hirmu, sest vahel on tunne, et kui saan isaks, siis ma muutun automaatseks peale-pikka-tööpäeva-pudel-õlut-ja-tugitool isaks.

17. juuli 2007, kell 00:27
Milana ütles ...

Oma suhtumiselt ma olegi pigem erand mitte reegel antud maailmas :) Eks erandeid ole igal pool, aga tuleb tunnistada et tavaliselt on ajud boonusena täiesti olemas enamjagu neil, kes on juba kas väga tippu jõudnud (kõrgele läbi ei löö ilma ajudeta) või siis modellitavad muude tegemiste kõrvalt.

Ma arvan, et muutud AGA see muutumine on mitte kohustus vaid Sinu oma vaba valik. Avanevad uued dimensioonid ja lihtsalt kasvamine koos oma lapsega o olulisem, kui väljas käimine ja läbustamine.

17. juuli 2007, kell 00:59
Ott ütles ...

Sinu lohutuseks võin öelda, et ega praegugi pole lällamine ja väljas käimised eriti tähtsal kohal.

Kindlasti tuleb Õige inimene õigel ajal. Siis kindlasti muutub palju.
Eriti mõttemaailmas. Juba praegu on väga muutunud tänu paarile inimesele.

Aga jah, samas tekib küsimus, kas "kõrgele jõudmine" tähendab seda, et oled majanduslikult kõrgele jõudnud või vaimselt.

Maljakas, aga vaadates oma eksamihindeid, siis ma ütleks, et ma olen ikka loll pööbel küll.

17. juuli 2007, kell 01:14
Milana ütles ...

No ega väljas käimised polegi alati negatiived, küsimus lihtsalt selles, kuhu oma energia suunata.

Antud kontekstis mõtlesin ma karjääri suhtes edasi jõudmist ehk siis majanduslikku. Kui otsid vaimset valgustust, siis valid tavaliselt teised tööd...

Iseenesest eelistan, et kõrgemale jõudmine oleks isikukohane sõna. Ehk kui kaugele on jõudnud inimene võrreldes oa võimete ja isiklike ambitsioonidega.

Ja eksamihinded ei tee Sinust siiski kuidagi halvemat inimest, võib-olla lihtsalt laisema :)

Aga ma usun jah, et on mingid verstapostid elus, mille ületamiseks on vaja kedagi, kellega KOOS tahaks ületada...

17. juuli 2007, kell 01:29
Anonüümne ütles ...

Ma kirjutan ka kommentaari.
Ma pean nentima, et see on väga huvitav blogi ja ma hakkan seda ka edaspidi lugema. Kaalu aasjad tulevad ka kasuks, kuna ma olen juba selline hull, kes tahab olla piitspeenike.
Aga põhjus, miks ma kirjutan, on, et D&G on küll selline särk nagu "Who the fuck is D&G" aga see oli (ma kohe vaatan mis ajal) mingi alà 2005 suvi. Vähemalt oli see siis meeste kollektsioonis ja ma arvan, et see oli siis ka naiste omas.

18. juuli 2007, kell 00:37
Milana ütles ...

Vihjest aru saadud, seega tuleb kirjutada veel toitumisest. Jätsin vahepeal poolelei, kartsin, et liiga palju saab.
Tänan info eest D&G kota, imelik küll, et kahe silma vahele jäi (ilmselt sest meeste kollektsioon. Üldiselt mulle üsnagi meeldib D&G.
Kõike ilusat Sulle,
Milana

18. juuli 2007, kell 11:51
Anonüümne ütles ...

Tänan, Sullegi kõike ilusat!

18. juuli 2007, kell 13:23
Reede ütles ...

Laste kohta küsimine on sama ebaviisakas nagu palga suuruse kohta küsimine. Seda ma ei mõelnud ise välja vaid lugesin kuskilt :) Minu meelest on see õige. Pole vaja küsida. Sest nii neil, kellel pole lapsi kui neil, kellel on nad olemas, võib sellele küsimusele vastamine olla väga ebamugav või isegi valus. Kui inimene ise tahab oma suhtumisest lastesse rääkida, andku minna, aga küsimisega pole vaja torkida.
Hea, et Sa kirjutad :)

23. juuli 2007, kell 06:10
Anonüümne ütles ...

hmm... kuidas seletada ajude olemasolu mõningate nn. supermodellide puhul, kes oma tegudega absoluutselt vastupidist tõestavad? esimesena tuleb meelde nt naomi campbell

26. juuli 2007, kell 11:47
Milana ütles ...

Emotsionaalsed probleemid ja labiilsus. Ajumahtu ei oska hinnata. Üldiselt on siiski läbilöönud modellid üsna tihti ajudega,erandeid on igal pool.

26. juuli 2007, kell 12:08
Morgie ütles ...

on veel üks hirmus küsimus, eriti kui see esitatakse asjast rohkem huvitatud osapoolele kaheldava stabiilsusega paarisuhtes:
noh millal te siis abiellute.

miks ei võiks selle asemel küsida -
millal te koera võtate
millal te suitsetamise maha jätate
millal te keskerakonda astute

vms

7. jaanuar 2008, kell 12:41
 

©2009MILANA PÄEVIK | by TNB