teisipäev, 3. juuli 2007

Kehakaalu dilemmad




Mina olen siis see idioot, kes ei saa ikka veel peale kahte nädalat itaallasest aru. Mitte et mu manageri aktsent inglise keeles oleks nii halb, vaid inglise keel on taandatud lineaarsele hakkama saamiseks vajalikule tasandile. Miks peaksi manager ütlema: „Would you go to the car please?”, kui on võimalik säästa aega ja vältida keeleõpikuid, öeldes „You go car”. Mitte, et ma natuke aega seedides aru ei saaks, saan küll. Vot Singapuris ma ei saanud aru. Esimesed kolm päeva imestasin, miks ma peaks kohalikku keelt oskama, neljandal päeval sain ma aru, et nad siiski räägivad inglise keelt, aga kõige selle aktsendi juures jääb mõismatuks kogu sisu. Itaallase suust kõlav iseenesest täiesti mõistetav „You go car”, kõlaks nende suust midagi „yogokaa-a” laadset.
Aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida. Täna kolis sisse uus tüdruk Gabriela. Ta on tsehhist, mitte liiga pikk, aga liiga ilus. Kuigi catwalkides me ei konkureeri , ma olen lootusetult lühike -176cm - pikkade maal, läheb mul kataloogidega siiski suhteliselt hästi ja viimane, mida mul vaja oli, oli samasse agentuuri samadele castingutele kolmas blond. Kolmas sest meie modellimajas minu kõrvaltoas elab juba üks blond – Ivana. Ivana on pikk väga kõhn pruntis Angelina Jolie huultega tujukas blond. Ma kujutan ette, et enamuse meeste alateadlik unistus. Isegi võtaks sellise koduloomaks, kui mul juba kassi poleks. Pealegi on manager ta juba kodustanud. Meie manager on ilus tõmmu endine Bossi modell, on mul nende pärast siiralt hea meel. Kuigi ma olen kindel, et see ei kesta.
Igal juhul kõigi meie puhul võib unustada mõndadel moeshowdel nõutud kehamassiindeksi 18.0 (arvutada saab: http://www.nhlbisupport.com/bmi/bmi-m.htm). Kas te üldse kujutate ette umbes, mis riided hästi istuvad, kaaludes nõutud indeksi ja pikkuse 176cm juures 56 kilo. Kuhu ma täpselt peaksin panema need ülejäänud kaks kilo? Rindadesse nad ei lähe nagunii ja puusadesse ma neid ei taha – proportsioonid peavad säilima. Seega ma leian, et kuigi kampaania ise on igati tänuväärt ja absoluutselt õige, ei maksa liiga palju liialdada. USA muuseas arutab lausa NYC-i linnavalitsuse tasandil, et modellide miinimum BMI peaks olema 18,5. 57 kilo? Kohustusliku BMI võiks panna kuskile 17.5 kanti. Mis on viga pikkuse juures 176cm kaaluda 54 kilo? Eks ta kõhna ole, aga me oleme modellid mitte kassapidajad. Mitte, et mul oleks midagi kassapidajate vastu, imetlen siiralt nende vastupidamist, aga meile on tähtis välimus. Kuigi Brasiilia modell Ana Reston, kes suri eelmisel aastal otseses mõttes nälga, oli otseses mõttes ja absoluutselt iga mõõdiku järgi liiga kõhna – kehamassiindeks vaid 13,4 ja kaal 39 pikkuse juures 176 cm. Nicole Richie on algaja võrreldes sellega. Kuigi enamuse Itaalia, Inglismaa, USA ja veel mõndade disainerite nõutav size zero suckib. Ja sellest, et ainevahetus on lihtsalt nii hea, on enamusel juhul lihtsalt jura. Aga toitumisest homme.

3 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

mis oleks size 0 eestis kasutatava süsteemi järgi?

ehk teisisõnu, mis on size 0 modelli rinna- ja puusaümbermõõt?

10. juuli 2007, kell 16:35
Milana ütles ...

Vabandan ebatäpsuse pärast. Size 0 on moemaailma kontekstis u. üle 175cm pikkustel neiudel rind 80, talje 60, puusad 86.
Euroopa XXS, UK 4, US vana süsteemi järgi 6, uue järgi 0.

10. juuli 2007, kell 16:47
Anonüümne ütles ...

eiei, mina vabandan oma rumaluse pärast. see küsimus on mind ammu huvitanud. eestis levinud mõõdustiku järgi oleks see siis nr 34.

loogiline ka nimetada seda number nulliks, sest üldiselt veel väiksemaid naisterõivaid eriti ei toodeta. väga-väga harva on mõni ese ka suuruses 32.

11. juuli 2007, kell 16:55
 

©2009MILANA PÄEVIK | by TNB