esmaspäev, 9. juuli 2007

Modellid versus tervislik toitumine I



Levinud on arvamus, et modellid saavutavad oma vormi tänu nälgimisele (jutus toodud näiteid palun kodus mitte proovida). Enamjagu õige. Aga on ka variant saavutada ja hoida vormi läbi tervisliku toitumise ja elustiili. Harvem variant, aga siiski võimalik.

Raske öelda, kui kaua ma olen modellinduses olnud. Päris palju aastaid, vahepealsete vahedega. Modellindus on eelkõige mõnus võimalus ja ettekääne reisimiseks ja boonusena ka raha teenimiseks. Mitte et muud ei oskaks, vaid see on lihtsalt lõbus vaheldus. Panen käe südamele ja ütlen siiralt - ei ole kunagi olnud buliimik ega anorektik (küll aga küünik ja skeptik). Kurb on see, et ma saan hästi aru nende haiguste tekkemehhanismidest ja moemaailma ning ühiskondlike normide survest (sellest kindlasti edaspidi). Ja mida muud kui vaimsed haigused need ongi. Kui juba USA-s iga 5 teismeline neiu kannatab kergemal või raskema taseme buliimia all, et olla size 0, siis mis rääkida veel modellidest, kellel on surve olla täiuslik veel tohutult palju kordi suurem. Variante on tavaliselt neli:
a) sa oled hea ainevahetusega ja kaal polegi probleemiks (väga harv nähtus ja tavaliselt hiljemalt 25 aastaselt ainevahetus pidurdub oluliselt. NB! Miks on palju lapsmodelle?).
b) sa otsustad vormi hoida nälgimise ja (isegi nende kõigi kolme kapsalehe) seedimist kiirendavate tablettide abil
c) otsustad tervislike eluviiside kasuks (harv nähtus, aga samas kes teaks paremini kaloritest ja nende kulutamisest kui elukutselised modellid ja näitlejad)
d) vahetad ametit.

Kusjuures b-st võiks rääkida legende. See, et on modelle, kes vahepeal päevas lusikatäiest ubadest või kahest tomatist või kolmest salatilehest proovivad toituda, on kurb tõsiasi ja kordan veel kord- see on haige. Küll aga leiutatakse ka täiesti uusi ja huvitavaid nähtuseid, millepeale nö. terve mõistus ei tulekski. Nagu näiteks mahlas immutatud vatitupsud (täidavad kõhtu kuna paisuvad ja tänu mahlale petad ennast, et see polegi vatt, mida sööd. Öäk.). Nägin ka mõni aeg tagasi, kuidas tuntud Eesti modell kelle-nime-ma-ei-maini võttis peavalurohtu. Või selle asja nii väljendamine on täiesti liialdatud. Nimelt võttis ta pooleks käiva kapsli ja puistas rohupulbri välja kuna kapsel sisaldas ju kalori! Tic-Tac kahe kaloriga on ilmselge liialdus. Kõige grotesksem on minu jaoks aga mõte, et kui organismil pole enam kaloreid ja energiat mida kasutada, hakkab organism nö. ise ennast sööma alustades lihastest.

Tagasi variantide juurde. Ametit vahetada ma ei taha- mulle meeldib reisida. Ja meeldivad naljakad olukorrad. Ja meeledib olla kõrvaltvaataja. Vahel ka osaleja, mis seal salata. Igal juhul, kuna ma pole modellinduse mõistes enam päris esimeses nooruses – 23 on juba päris korralik keskmine – on mu ainevahetus otsustanud vajutada konkreetselt pidurile ja see on juba aastaid põhjustanud vajadust hoida ennast vormis muude meetoditega, kui lootes emakese looduse lahkele abile. Nälgida ma ei suuda, mulle meeldib söök ja seda pärast välja oksendada ma ka ei taha, kuna ...ma lihtsalt ei teeks seda oma kehale. Seega mõtlesingi jagada mõtteid ja kogemusi, mis on kogunenud enda vormis hoidmise aastate jooksul. Esialgu põhitõed ja hilisemates kolumnites nende lahiseletused ja konkreetsed nõuanded. Mõtted on võib-olla mõneti lineaarsed, aga ilma neid järgimata edu ei saavuta.

1) kuluta rohkem kui sööd
2) toit peab olema tasakaalustatud
3) soovitatav on süüa 5-6 korda päevas väikeste portsjonitena
4) 5-6 tundi enne magamajäämist ei ole soovitatav süüa
5) piisav uni on hädavajalik
6) rasvasid ja suhkrut EI SOOVITA korraga süüa (nt. coca ja friikartulid)
7) väikesed kuid kontrollitud patud on lubatud
8) liikumine ja soovitatavalt vaheldusrikas liikumine on kohustuslik
9) joo vähemalt 2 liitrit vett ja/või rohelist teed päevas
10) vormi on kerge hoida kuid raske tagasi saada
11) ükski elustiil ja dieet ei too koheseid tulemusi. Parem on valida tervislik elustiil ja saada oma soovimatutest kilodest lahti aeglasemalt aga jäädavamalt.

Homme siis 1-5 lahtiseletusi ja nõuanded.

3 kommentaari:

Risto ütles ...

kes see pildil on? :P
Kelle kampaaniast see pilt on? :)

9. juuli 2007, kell 18:11
Milana ütles ...

Kahjuks ei tea. Näide anoreksiast. Päris pildid mu reisidest ja kampaaniatest hakkavad tulema järgistel nädalatel.

9. juuli 2007, kell 18:33
Kats ütles ...

Võttis kõhedaks kuuldes, et isegi ühe kalori söömist peetakse mõnede modellide seas patuks. Minu "patte" ei saa selle kõrval enam patuks nimetatagi vist:')

9. juuli 2007, kell 21:48
 

©2009MILANA PÄEVIK | by TNB