reede, 13. november 2009

Katkend raamatu esimesest peatükist 1/4




MILANA - Ühe modelli päevik*

* Mõned nimed on muudetud, mõned sündmused on ajalises nihkes ja vahel võib ka mälu petta.

Vait, varjud on toas! Ära päri,
ära taha, et räägiksin loo.
Tinasõdurit-tantsijatari
enam tulest välja ei too.

«MILAAANAAA!»

Just nii ma kujutangi ette teda hüüdmas. Maheda ja kergelt kareda häälega: «Milaaanaaa!» Aga ta ei hüüa. Ma ei ole kunagi, mitte kunagi kuulnud teda häält tõstmas ega hüüdmas. Isegi mitte siis, kui mina olen karjunud vihast või abitusest. Ta on ainult vaikselt muianud. Hiljem, kui ta aru sai, et see ajab mind ainult veel rohkem marru, ta enam isegi ei muianud, vaid vaatas niisama aknast välja. Minust mööda nagu nüüdki.

Ta seisab lennujaama klaasist akna taga ja ma aiman ainult ähmaselt ta piirjooni. Ta käed on vist taskus, silmi ma nii kaugelt ei näe. Ta isegi ei lehvita, lihtsalt seisab ja vaatab, kuidas mu lennuk hoovõturajani veereb. Tema lend Moskvasse väljub tunni aja pärast. See on viimane kord, kui ma teda näen. Kui oleksin seda teadnud, kas oleksin teinud midagi teisiti? Ei usu. Oleksin ma jätnud midagi tegemata? Vaevalt. Ma lihtsalt oleksin tahtnud näha ta silmi seal lennujaamas, ma hakkan neid unustama.

1. peatükk. Lamaisia

«Ärge laske teda Lamaisiasse,» kostab vanaema murelik hääl toru otsas. Mida vanemaks saab, seda kiiremini satub ta paanikasse. Praegu võib teda muidugi ka mõista, võttes arvesse, et ma olen 17aastane ja lähen tema jaoks tundmatule ja üdini ohtlikule maale, mis on kuskil, kuhu lennukid vaevu lendavad. Ta on lugenud seda mingi ajalehe reisikirjeldusest. Ma arvan, et ta peaks vähem lugema.

«Ema, rahune palun,» proovib mu ema vanaema rahustada. «Ta ei lähegi Malaisiasse, ta läheb Singapuri.»

Vanaema tundub toru otsas rahunevat. Kus Singapur on, ta täpselt ei tea, aga ilmselt ei ole see midagi liiga ohtlikku, sest muidu oleks sellest ju ka ajalehes juttu olnud.

Võtan takso lennujaama. Alar mind ei vii: ta on kohas, «mida ei mainita», põhjustel, «millest ei räägita». Seega, tavaline päev ja Eesti varjatud korrakaitsejõududel jätkub saladusi igaks päevaks. Ma arvan, et ta ei olegi rumal. Ma arvan, et ta sai kõigest aru juba siis, kui ütlesin, et lähen kolmeks nädalaks võistlustele.

Ta vaatas aknast välja, siis oma külmade siniste silmadega mulle otsa ja noogutas:

«Kui see on see, mida sa tahad.»

Kust ma tean, mis on see, mida ma tahan? Mu tahtmised muutuvad tavaliselt vähemalt korra päevas. Kui ma otsustan, et tahan õhtusöögiks veisefileed ja vend toob poest liha, tulen koju ja tunnen, et ei saa liha suu sissegi võtta. Kui ostan oma suvetöö palga eest kleidi, mida olen juba nädalaid kataloogis imetlenud, tundub see mulle kohale jõudes paremal juhul igav ja halvemal juhul maitsetu.

«Jah, see on see, mida ma tahan.»

Ta noogutab ainult.

Istun lennujaama ette murule ja avan oma väikese kohvri. Ma ei tea, kuidas on modellivõistlustega, aga nagu olen lugenud, tehakse missivõistlustele alati kaasa hunnikute viisi kauneid disaineririideid. See on maale auasi. Modellivõistlus on su oma lõbu: televiisoris seda rahvusvaheliselt üle ei kanta, järelikult ei puuduta see ka maa au, järelikult on ka riided su oma mure. Mina ei oska veel muretseda, mul pole aimugi, mis mind ees ootab, ma olen moemaailmas süütu.

10 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

ma ootan Su peagi ilmuvat raamatut lausa KANNATAMATULT! Kui Mati Undi "Tühirand" muutis Sind kirjanduslikult impotendiks, siis olen veendunud, et "Milana - ühe Eesti modelli päevik" teeb minuga täpselt sedasama!

13. november 2009, kell 14:25
k2pik . ütles ...

Pean lihtsalt need kiidusõnad andma. Nimelt loen seda blogi juba mõniaeg, siiani olen vaikselt lugenud, aga kiidusõnu ei saa ütlemat jätta :)

Nimelt, kui muidu raamatu vastu erilist huvi ei tundud , siis nüüd tahan seda endalegi. Meeletult meeldib kou selle alguse ülesehitus juba, need mõtisklused seal vahel ja kõik on täpselt nii, nagu päriselt.
Ja sõnade kasutus on ka väga vastav vanusele, millest raamat algab. 5+

Nüüd tekkiski mõte, et kas kirjutad seda kõike mälestustest või on Sul see kuhugi üles kirjutatud ?

Edu :)

13. november 2009, kell 15:11
Milana ütles ...

Aitäh k2pik!
Väga tore on saada ka tagasiisidet muidu vahel ei teagi, et kas siis meeldib või ei meeldi või midagi puudu või üle või :)

Raamatu kohta tänan, rõõm, et algus vähemalt pettumust ei valmistanud.

Väga palju oli ka üles kirjutatud. Mu kohusetundlik vennas oli kõik mu temale ja paarile sõbrale saadetud kirjad kokku kogunud ja ilusti kausta köitnud. Ja neid oli palju :) Natuke oli ka siin-seal märkmeid ja minu poolt säilitatud kirjade koopiaid. Seega, paljuski mõtted ja tunded ka märkmetest lisaks mälule...

13. november 2009, kell 15:28
Milana ütles ...

Anonüümne, see on küll nüüd nii ilusti öeldud, et ei tunne lausa, et väärt oleks :) (kummardab)

13. november 2009, kell 15:28
Unknown ütles ...

Ma ei jõua oodata enam, need kolm nädalat tunduvad kõige pikemad mu elus. Eriti nüüd, kus sai tükikest sinu raamatust ampsatud :) Peaks vist mainima, et ma ei ole kunagi raamatute sõber olnud. Kooli ajal ei saanud pea ükski kohustusliku kirjanduse raamat läbi loetud ja ega nüüdki pole mul voodi kõrval, öökapi peal raamatut. Sinu raamatut aga ootan millegipärast pikisilmi.. :)

14. november 2009, kell 03:33
Café Naïveté ütles ...

Olen su ammune lugeja Roomast ja kangesti sooviksin Su raamatut! Kuna ma làhiajal kahjuks Eestisse ei sattu siis sooviksin kùsida, kas mul oleks mingi muu vòimalus raamatu ostmiseks, ilmselgelt Apollo Raamatupoes shoppamine on vàlistatud.:)
Pàikest ja energiat!

14. november 2009, kell 18:13
Milana ütles ...

Ja mina avastasin kahjuks alles nüüd Sinu blogi ja see on üks väga kift blogi!

Nii kaugelt on võimalik osta ainult iPhone teel, aga ma ei tea, kas Sa kasutad. Kui ei, siis saadaksin hea meelega esimesele välismaa lugejale ise posti teel jõulukingitusena. Praeguse info järgi on raamat väljas 23.11., seega peaks jõuludeks Sinuni jõudma.

Kui nii sobib, siis oleksin tänulik, kui saadaksid oma aadressi xmilanax@gmail.com.

Tänud ja kõike ilusat Sulle Rooma!
Milana

14. november 2009, kell 19:07
Milana ütles ...

Reili, aitäh Sulle toetuse eest ja panen värske ja trükilõhnalisena teele u. 23.11. :)

M.

14. november 2009, kell 19:08
Café Naïveté ütles ...

Grazie Milana, vàga lahke Sinust:)
meil on juba teel!

15. november 2009, kell 20:17
O.J. ütles ...

Tundub olevat raamat, mida loeks hea meelega ning millele hiljem ootaks Hollywoodi ekraniseeringut.

15. november 2009, kell 23:46
 

©2009MILANA PÄEVIK | by TNB